Hvorfor være medlem af Vognmandslauget?

Medlemskab af Vognmandslauget

Vognmandslauget er en lokalforening under DTL (Dansk Transport og Logistik), som er den landsdækkende brancheforening. Som medlem af Vognmandslauget får du et billigere DTL-kontingent og kan samtidig gøre brug af alle DTL’s aftaler og medlemsfordele. Med andre ord: Det er billigere at være medlem af DTL, hvis du samtidig er medlem af Vognmandslauget.

Kontingent og besparelse (2026)

  • Vognmandslaugets kontingent i 2026 er kr. 1.000 om året, hvis du ikke har ansatte.
  • Vognmandslaugets kontingent i 2026 er kr. 1.500 om året, hvis du har ansatte.
  • Med medlemskab af Vognmandslauget sparer du samtidig kr. 3.250 om året på dit DTL-kontingent.

Vognmandslaugets direktør er en del af DTL’s konsulentteam. Det betyder, at vi arbejder som ét samlet netværk af eksperter, der samarbejder om at skabe værdi for medlemmerne.

Hvad kan Vognmandslauget gøre for dig?

Hvis du repræsenterer en mindre virksomhed

  • Du kan gøre brug af alle de indkøbsaftaler, vi har via DTL.
  • Du kan til enhver tid bruge vores konsulenttjeneste.
  • Du bliver basismedlem af Dansk Erhvervs hotline, som kan hjælpe med arbejdsgiverspørgsmål.
  • Vi afholder hvert år en sommerudflugt og en julefrokost for alle medlemmer. Det er gratis, og du er velkommen til at tage en ledsager med.

Hvis du repræsenterer en større virksomhed

Større virksomheder har ofte allerede interne funktioner som HR og regnskab. Men hvis du f.eks. er affaldskørende, kan du deltage i vores affaldsnetværk sammen med andre affaldskørende og modtageanlæg. Vi holder møder to gange om året.

Indflydelse og interessevaretagelse

Har du et ønske om at ændre noget i lovgivningen eller branchevilkårene, kan vi arbejde for at præge DTL i den retning. Jo større Vognmandslauget bliver, jo større indflydelse får vi i DTL. Selvom DTL er vores hovedorganisation, arbejder DTL i høj grad ud fra input fra lokalforeningerne.

Vognmandslauget sidder desuden i et udvalg i Københavns Kommune, hvor vi deltager i møder om trængsel og omlægninger i København.

På den seneste DTL-generalforsamling deltog vi med 9 delegerede, hvilket gør Vognmandslauget til en af de store aktører. Under punktet eventuelt blev det drøftet, om DTL skulle indlemmes i Dansk Erhverv. Det var ikke en god idé set med Vognmandslaugets øjne, og vores Oldermand Henrik Tofteng gik på talerstolen. Hans indlæg var med til, at DTL ikke gik videre med de tanker.

Tæt på foreningen – også i hverdagen

Som medlem er du tæt på din forening. Vognmandslauget har to ejendomme i Brønshøj, oprindeligt bygget til vognmandsenker og passive medlemmer, der var gået på pension. I dag er kravet, at man skal have en relation til Vognmandslauget for at kunne leje en lejlighed. Som medlem kan du blive skrevet op til en af lejlighederne.

Nyhedsbrev og brancheoverblik

Vognmandslauget udsender et nyhedsbrev én gang om måneden og følger løbende med i, hvad der sker i branchen. Vi er med til at præge udviklingen og formidler de vigtigste budskaber videre til medlemmerne.

Vil du høre mere om medlemskab – eller meldes ind – er du velkommen til at kontakte Vognmandslauget, så vi kan tage en kort snak om, hvad der giver mest værdi for netop din virksomhed.

Kontakt os

Er du interesseret i at blive en del af Vognmandslauget, så kontakt os igennem formularen her.
Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på telefon: +45 33 21 24 14

Medlemsfordele

Som medlem af Vogmanslauget kan du bruge DTL, ATL og Dansk Erhvervs medlem fordele.
Klik på dem hver for at læse mere, eller lad os hjælpe dig med overblikken.